Monday, December 10, 2007

مش عارفة ليش زعلانة اليوم

ساعات الواحد بيحس إنه زعلان خاصة لمن يجلس مع نفسو وكل حاجة في الدنيا بتمر قدامه لدرجة إني ممكن أعيط وأنا لوحدي
إيش الأسباب مش عارفة بس أنا فعلا جدا حساسة ومش عارفة إزاي أتغلب على هذا الشئ؟ لأنو بجلس كل يوم براجع نفسي وكل المواقف اللي مريت فيها إما أعاتب نفسي أو أمدحها بس دايما أحس بتأنيب الضمير لأتفه الأسباب ولمن بشوف صحباتي كل شي عنديهم عادي بحس إنهم مرتحين ونفسي أبقى كده لدرجة إني ساعات أتقبل شي مستفز بس علشان مزعلش اللي قدامي
شو بعمل بحساسيتي الزايدة بجد مش عارفة
والنهردا بالذات بفتكر أهلي كلهم وحشوني لأني بدرس في الجامعة وهي بعيدة عن مدينتي معرفش أنا بكتب بالمصري وأنا من السعودية
الظاهر إني أنا متأثرة بمامتي كثير أحسن حل أروح أنام ونسى أحداث العالم كلو

3 comments:

Ahmed Essawy said...

انت اكتر واحده حاسه بنفسك و عارفه ايه مشكلتها ...و اكتر واحد ممكن يقدرها ...
==
مش شرط يكونو هما صح و انت الي غلط ...
ممكن جدا العكس ... ناس قليله بس هي الي بتراجع تصرفاتها و افنعالتها ...
==
عموما لا تفعلي اي شئ في حياتك انت غير مقتنه بيه ...
و لا تخجلي من شئ صح حتي لو كان غير مألوف ...
==
اعلمي اننا في عالم الفتن و الممسك علي
دينه كالقابض على الجمر
==
شكرا لك زياره بلوجي
:)

memo2008 said...

أولا أحب أشكرك على زيارتك لمدونتي المتواضعة جدا
ثانيا أنا سعيدة بالكلام اللي قولتو متفقة معاك بس ساعات الواحد يكون مضطر إنو يسوي شئ غير مقتنع فيه!!

Ahmed Mubarak said...

تعليق بسيط أوي
ازيك اولا..
مش هقول خليكي مع ربنا وكلوة هيهون..

وفي حاله الواحد لما بيحس بضيقة خليكي وسط ناس بيحبوكي علشان تحكي معاهم زي ما انتي عايزة وتنسي..

وبس خلاص
شكرا لإطلاعك على مدونتي